FBI design. Leuke naam!


Historie

Team

Aanpak

Leuk dat je belangstelling voor ons toont, ik vertel je graag meer over FBI design, wie we zijn en waar we voor staan. In kennismakingsgesprekken gaat het vaak over onze naam: FBI design. Leuke naam! Grappig, Catchy, makkelijk te onthouden. Maar hoe kom je er eigenlijk aan en wat betekent het?

In en vlak voor de internetzeepbel van 2000 was het dragen van een avontuurlijk klinkende bedrijfsnaam bijna een van voorwaarde voor het meedoen aan opwindende nieuwe economie.  Magic Minds, Lost Boys, het waren illustere namen in de wereld van het web. Uit die periode ontsproot het idee dat FBI, eigenlijk niet veel meer een combi van mijn initialen en het woord internet in ieder geval zou opvallen en zou blijven hangen. En zo geschiedde. En blijkbaar werkt het.

15 jaar later is het, inmiddels werken we met een vaste kern van 6 personen, en nu als volwassen webbureau heten we nog steeds FBI. Gewoon, omdat het lekker bekt.

Maar zoals vroeger is het allang niet meer.

Klopt! Vroeger kon je met wat l33t programmeerskills en samenwerking met een goede vormgever een eind komen. Regelmatige uitspraak van klanten in die tijd: we begrijpen er toch niets van wat je doet dus laat de uitleg maar zitten.

Hoe ziet ons team eruit?

Wat voorheen door een persoon werd gedaan is nu multisdisciplinair werk. Voor ieder onderdeel is iemand nodig met specifieke vaardigheden. Interactie ontwerper Joshua creëert vorm en functie,  Mehmet en Floris, Mirella  en Julius houden zich bezig met front end-ontwikkeling, Giel en Jair – heel soms – met de backend , en dan is er Thomas die zich vooral bezighoudt met IOS app ontwikkeling.

Rutger, onze online marketeer is druk met het positioneren van onze producten en campagnes. En zelf doe ik de onderdelen sales, management en innovatieprojecten.

De inspirerende foto’s die je hier (nog) niet ziet gaan gemaakt worden door Auke van der Hoek in zijn studio in de Bijlmer zodat we een mooie urban impression kunnen maken.

Natuurlijk kun je ons ook live komen bekijken, dat is nog veel interessanter, maak wél even een afspraak: 023 531 29 77!

En natuurlijk ook iets over onze aanpak!

Met de informatie uit de salesgesprekken en in overleg met de klant  leggen we de informatievoorziening vast in een  flowchart en maken we een functioneel ontwerp voor specifieke tools.

We maken dus eigenlijk altijd maatwerk met een hoge kwalitatieve standaard.

Wat weer niet wil zeggen dat we alles vanaf scratch bedenken en maken, er is inmiddels flink wat bruikbare software op internet die we goed kunnen gebruiken bij de bouw van een site of applicatie en waarmee ontwikkeltijd en kosten kunnen worden bespaard.

In het algemeen geldt: we zoeken eigenlijk altijd de oplossing die het beste past bij de identiteit en vragen van de klant.

Wat betekent FBI voor haar klanten?

Je mag van ons verwachten dat wij de klant voor de duur van het bouwproject bij de hand nemen en deze van verkennend gesprek tot en met uitlegsessie over gebruik en handleiding. Maar ook voor het vervolg hiervan treden we graag op als partner en toeleverancier: content maken als het medium er eenmaal is, is minimaal zo belangrijk als alle technische zaken. Daarover onder het kopje ‘Content maken’ meer informatie. Verder bieden we technisch onderhoud tegen een redelijk en aangepast tarief.

Tijdens de technische ontwikkeling werken we met sprints, wekelijkse werktrajecten, en spreken we de ontwikkelingen dan ook op regelmatige basis door met de klant waardoor deze zich veel meer eigenaar voelt van het product. Daarnaast is het veel zinvoller om tijdens het ontwikkelingsproces met elkaar in gesprek te zijn dan achteraf te laten schieten, het werkt efficiënter, kostenbesparend en maakt inzichtelijk waar uiteindelijk meer of minder werk in gaat zitten.

Voor wie werkt FBI?

Wij komen  op twee manieren aan klanten. De eerste manier is rechtstreeks en vaak voor het gehele traject. Maar ook zijn we toeleverancier van webtechniek en technisch partner voor bureaus die dat zelf niet in huis hebben.

Content United

Zoals gezegd nog een alinea over content maken. Na oplevering is Samen met onze brothers on the 2nd floor, Intervolvement Communicatie en Made in Haarlem  vormen we  Content United.

Maar we zijn meer dan ons werk alleen, voor een kop koffie en een goed gesprek zijn we altijd in. Dus als je iets wilt weten over wat we voor je kunnen doen, neem dan contact met ons op!

Made in Haarlem: creatieve denkers

We helpen je te bouwen aan je merk. Wat past bij je bedrijf? En wat wil je uitstralen? En hoe kunnen we de tekst ondersteunen? We zorgen dat beelden echt iets toevoegen. En de tekst versterken.

FBI Design: handzame techniek

Online toepassingen. Ons specialisme. Wij maken websites op maat en richten die gebruiksvriendelijk in. En maken die uiteraard responsive. Vervolgens zorgen we voor het beheer en het onderhoud. En natuurlijk volgen we de trends op de voet.

Intervolvement: teksten die er toe doen

Content vanuit de inhoud. We kiezen relevante onderwerpen, bepalen de juiste insteek en zorgen vervolgens voor lekker leesbare teksten. Leuk, frivool, spannend of zelfs een beetje gek. Maar in ieder geval altijd inspirerend.

Achter de schermen