ook later lekker wonen

Ooklaterlekkerwonen.nu is een initiatief van verschillende gemeenten in de regio Kennemerland en de Provincie Noord-Holland. Het doel van dit initiatief is bewustwording kweken bij doelgroep van 50ers dat ze niet al te lang moeten wachten met het maken van een keuze voor wonen op latere leeftijd.
Want een huis met 5 verdiepingen is leuk als je nog relatief jong bent of als je een lift in je huis hebt, maar die trappen loop je een stuk minder makkelijk op als je de 70 voorbij bent. Levensloopbestendig wonen noemen ze dat…
We hebben een heel klein digitaal testje bedacht, de lekkerwonen-check om de geinteresseerde bezoeker bewust te maken van zijn/haar situatie en tips te geven waarop te letten. Simpel maar doeltreffend.
Opdracht samen met Jung.

Ribbius Peletier penningDe Provincie Noord-Holland organiseert jaarlijks de verkiezing van de vrouw die zich het afgelopen jaar verdienstelijk heeft gemaakt voor de positie van de vrouwen in de provinciale (Noord-Hollandse) politiek.

De winnares ontvangt de Ribbius Peletier penning. Ribbius Peletier was de eerste vrouwelijke bestuurder van Noord-Holland en werkte haar hele leven aan vrouwenrechten.

De kandidaten kunnen worden voorgedragen via de online tool op penning.noord-holland.nl  die we speciaal voor dit doel hebben gebouwd. Het idee is  de kandidaat voordragen door foto uploaden, motivatie opgeven en delen via social media.

De stemming  is open tot 14 februari.

 

 

De nieuwe website www.allesoveraardwarmte.nl staat live!

Allesoveraardwarmte.nl informeert bewoners, overheden en bedrijven over wat aardwarmte is, hoe het werkt, wat de voor- en nadelen zijn en hoe het past in de energietransitie.

De website is ontwikkeld door de partners van het Masterplan Aardwarmte in Nederland: Stichting Platform GeothermieDAGO (Dutch Association Geothermal Operators)Stichting Warmtenetwerk ,EBN B.V.  met FBI design als technisch- en designpartner voor de websiteontwikkeling. Ook Clinck – informatiestructuur – en Opmeer (logo ontwerp) hebben bijgedragen.
Anouk Aal van APPRHBB is verantwoordelijk voor de content en informatieordening.

#sameninformeren #energisingthetransition #duurzamewarmte #aardwarmte

Porthos co2, opslag van overtollig co2 van bedrijven in de rotterdamse haven in een oud en leeg aardgasveld voor de nederlandse kust

In de haven van Rotterdam worden de plannen voor opslag van overtollig co2 van bedrijven in een oud en leeg aardgasveld voor de Nederlandse kust steeds meer werkelijkheid.

 

Een project wordt een organisatie: van RotterdamCCUS naar Porthos.

 

Het begon als RotterdamCCUS, de samenwerking  tussen EBN, Port of Rotterdam en Gasunie.

Inmiddels heten ze Porthos en heeft de samenwerking zich steeds verder ontwikkeld tot een op zichzelf staande organisatie. Daarbij past natuurlijk ook een eigen uitstraling.

Mike Slot van de Blikfabriek is verantwoordelijk voor alle huisstijlaanpassingen en voor het nieuwe logo.

De FBI designafdeling, met Mike in de rol van art director, zijn samen aan de slag gegaan met het ontwerp van een website dat met veel enthousiasme is ontvangen.

Het development van de website is gewoontegetrouw met onze agile werkmethode door FBI design zelf gedaan.

De vernieuwde website kun je vinden op het domein www.porthosCO2.nl.

 

Verkeersacademie koppelt CoachView aan de website

VerkeersAcademie is in Nederland dé marktleider op het gebied van lesaanbod voor rijinstructeurs en de transportsector.

Opdracht: koppelen website en CoachView

Het uitgangspunt voor de nieuw te ontwerpen en te bouwen website was dat een aantal data uit het cursusadministratiesysteem CoachView moesten worden getoond op de website en de inschrijvingen rechtstreeks in het cursusadministratiesysteem moesten worden verwerkt.  Bij VerkeersAcademie wilden ze graag af van het dubbele werk dat inherent is aan het aanhouden van twee verschillende – en niet compatibel systemen.
Wat is er dan praktischer en efficiënter dan onnodige taken te automatiseren? Tenminste, als je kiest voor tijd- en geldbesparing op termijn.

Om dergelijke systemen compatibel te maken is in eerste instantie research nodig, zeker ook omdat niet ieder bedrijf gestandaardiseerde softwarepakketten gebruikt zoals de software door de makers bedoeld is. Om dat op te vangen is (vaak) maatwerk software nodig.

Op het moment dat datastructuur, informatiehiërarchie en design eenmaal waren vastgelegd konden onze ontwikkelaars aan de gang met het programmeren van de koppeling tussen de het administratiepakket en de website.

Ontwikkelen, scrum en developmentsprints

:Gedurende het softwareontwikkelingstraject is het onontkoombaar dat vanwege voortschrijdend inzicht nieuwe keuzes worden gemaakt en oplossingen worden bijgesteld.Projectmanagement met scrum en werken in ontwikkelsprints, waarbij we regelmatig om tafel gingen met onze klant, Gijs Kantelberg van de VerkeersAcademie.  en andere betrokken partijen, maakt het ook voor hem duidelijk waar wij precies zijn in ons ontwikkeltraject. De klant wordt door deze betrokkenheid meer en meer productowner wat een positief effect heeft op het eindresultaat.

De samenwerking

Verder hebben we in een zeer plezierige samenwerking met Isabel Lauwen van ISA Online – die de SEO uitgangspunten tijdens de bouw nauwlettend heeft gemonitord –  gekozen voor hybride oplossingen en een mix van data vanaf de website en vanuit het CoachView cursusadministratiesysteem.

Inmiddels draait de site alweer een maandje. Bij een dergelijk omvangrijk project zijn we de eerste periode na livegang altijd extra alert en available voor je weet maar nooit. 
Maar inmiddels zit de vaart er goed in bij de inschrijvingen. 
En hebben we er bij FBI design een dik tevreden klant bij.

Dank Gijs, het was een mooie opdracht, en het is een top samenwerking!

Het resultaat kun jij, onze gewaardeerde bezoeker, zelf uitgebreid bekijken op https://www.deverkeersacademie.nl/

EBN website

Bij FBI design zijn we trots dat we onszelf hofleverancier van webwerk mogen noemen bij Energie Beheer Nederland.  In Nederland heeft EBN een leidende rol in de energietransitie.

EBN, leidend in de energietransitie

Deze volle dochteronderneming van Economische Zaken zet in Nederland de lijnen uit als het gaat om onderzoek naar nieuwe en duurzame vormen van energiewinning. EBN initieert veelal met verschillende partners van belang de uitvoering van dit onderzoek.

Denk dan aan TNO, Gasunie, Port of Rotterdam. En talloze andere spelers in de energiemarkt.

Maar niet alleen wordt gekeken naar nieuwe energiewinning. EBN ontplooit ook initiatieven op het gebied van ontmanteling en hergebruik van bestaande energiewinningsinstallaties. Of naar opvang van CO2 in ongebruikte aardgasvelden. Vrijwel bij alle door overheid geinitieerde energieprojecten speelt EBN een hoofdrol.

De gewijzigde koers in de energiesector betekent voor EBN ook een omslag in de communicatie.

In het dynamische speelveld  van de alsmaar veranderende wereld van energiewinning in samenspel met de brede publieksopinie en de tanende beschikbaarheid van ‘oude’ energie ontkomt EBN ook niet aan een eigen transitie.
Was EBN voorheen vooral een op (semi)overheid en samenwerkingspartners gericht bedrijf, tegenwoordig staat EBN in het brandpunt van de ontwikkelingen in de energiesector.
Daardoor is EBN meer en meer een op publiekscommunicatie gerichte organisatie geworden.
Met veranderende verantwoordelijkheden. Waardoor ook de toon van de communicatie in woord en beeld niet kon achterblijven.
Een nieuwe website met een nieuwe uitstraling is dan één van de voor de hand liggende middelen.

Een nieuwe website, dussss….

Met bovenstaand idee in ons achterhoofd zijn we bij FBI design met diverse partners aan de slag gegaan. Een mooie samenwerking met een aantal ook voor ons nieuwe partijen hebben geleid tot een inspirerend project met uitstekend eindresultaat.

Factsheet:
De nieuwe beeldinvloeden en basisvormen zijn van de hand van Mike Slot van de Blikfabriek.
UX design, visueel design, en ontwikkelwerk aan de website komen bij FBI design vandaan.

De content en regie vanuit EBN zijde was in zeer goede handen bij Anemone van Arcken van Presenter, met wie we samen ook informatiehiërarchie en -structuur hebben ingericht.
En last but not least, de transitie van oud naar nieuw werd SEOwise begeleid door Jurjen van Rijsdijk en Olifant Media.

Het resultaat staat er alweer even, in mei 2020 ging de nieuwe website online. We nodigen je graag uit voor een kijkje.

Wenders' nieuwe website

 

Op de gloedjenieuwe website van Wenders vind je een prachtig verhaal  over de totstandkoming van dezelfde website van Wender Barbara van der Steen.

Wenders bestaat 3 jaar, tijd voor een nieuwe website.

Voor Wenders was het tijd voor een nieuwe wending in communicatie en branding.

In voorbereiding van een eerste gesprek met potentiële nieuwe klanten kijken we natuurlijk altijd even naar de bestaande website en andere informatiebronnen. Toen Aart en Barbara voor het eerst bij ons op de stoep stonden om de mogelijkheden voor een nieuwe website eens door te praten waren we al snel in gesprek over hoe en welke boodschap uit te gaan dragen want eerlijk gezegd begrepen we er niet veel van, van wat er op dat moment stond. Dat gebeurt niet vaak maar dat is wel een vingerwijzing dat het tijd is om  de magic van onze hulptroepen van de MadeinHaarlem groep in te roepen.

Terug dus naar de analysebank dus voor een doorzaagsessie propositiebepaling met behulp van de communicatiedeskundigen.Wie ben je? Wat doe je precies? Voor wie doe je dat? En waarom doe je dat op de manier waarop je dat doet?

Allemaal in het kader van het SAMEN vinden van de boodschap waar Wenders voor staat.

Wat hebben we gedaan?

Het heeft geresulteerd in de modernisering van het logo. En aanpassing van de beeldtaal. En veel nieuwe en helder geschreven tekst. De ideale ingrediëntenmix die we bij FBI nodig hebben om het maatwerk designwerk te doen voor de – ook al – nieuwe website.

Voor de ontwikkeling van de website hebben we gebruik gemaakt van ajax techniek voor optimale pagespeed.  De site is gebouwd op het eigen FBI WP framework. Het thema is zoals bij FBI gebruikelijk volledig custom gebouwd. En voor mobiel zijn amp pagina’s gebruikt.

Resultaat

Wat is het toch heerlijk om een meer dan tevreden klant te hebben, dat geeft altijd weer een kick.  We hebben Wenders de tools in handen hebben gegeven om hun werving de komende jaren te ondersteunen met een nieuwe frisse uitstraling en een prima werkende website. Voor het bewijs kijk je op wenders.nu

Jij ook een state of the art app, website of webapplicatie?

Neem je geen genoegen met standaard templates? Wil je meer dan 13 in een dozijn zijn? Ben je op zoek naar een professioneel en betrouwbaar bureau voor het ontwerp en ontwikkelen van je website, app of webapplicatie die helemaal naar jouw specs is gemaakt? Neem dan contact met ons op, sales@fbidesign.nl of bel:  0235312977 . We helpen je graag verder.

 

 

Inrush app

 

Waarom een app?

De nieuwe en recent gelanceerde informatie app van Inrush is een waardevolle toevoeging op de in- en externe communicatie van het bedrijf en is vooral bedoeld voor gebruik door cursisten. De functionaliteit in de app dient vooral om snel extra inhoudelijke of logistieke informatie te verschaffen. Zo vind je snel meer informatie over certificaten, examenbureaus en eisen uit de branche.

In de app zelf tref je een veelgestelde vragen sectie aan. De verschillende Inrush locaties in Nederland zijn gemakkelijk terug te vinden. Cursisten kunnen makkelijk inschrijven en de doorlopen cursus evalueren. Daarnaast wordt er flink wat inhoudelijke informatie geboden met instructievideo’s  en de E-learning omgeving.

 

inrush app android

 

Technische specificaties

de app is gebouwd in React Native en maakt gebruikt van push op basis van lokatie zodat cursisten een reminder krijgen om de evaluatie in te vullen. Een belangrijke tool voor Inrush om zichzelf te blijven verbeteren. Needless to say dat je deze app geheel en al gratis kunt downloaden in de Google Play Store en de Apple app store.

 

Meer projecten bekijken? Lees meer over de ontwikkeling van de website over onderzoek naar aardwarmte.

scan aardwarmte

Het SCAN project is een onderzoekssamenwerking van EBN, TNO en het Ministerie van Economische Zaken.  SCAN onderzoekt waar de ondergrond in Nederland mogelijk geschikt is voor de winning van aardwarmte. Zodat we straks ook vanuit deze bron een deel van onze huizen, kantoren en bedrijven kunnen verwarmen. 

Onze opdracht was het om een publieksinformatie website te bouwen die voor alle publiek toegankelijk is. En dat er in begrijpelijke (beeld)taal wordt uitgelegd wat SCAN nou precies is. Wat het doet en inhoudt voor de betrokkenen. En dat kan in principe iedereen zijn.

Om te lezen wat het project precies verder inhoudt verwijzen we jullie graag naar de website zelf, https://scanaardwarmte.nl

Voor de (beeld)taal in de website is gebruik gemaakt van de diensten van onze MadeinHaarlem Groep partner  Buro Jung. FBI design is vooral verantwoordelijk voor een heldere informatie- en navigatiestructuur van de website. Het frisse UX en designwerk. En development van een aantal meer technische website elementen. Zoals de omzetting van Shapefiles naar interactieve afbeeldingen van kaarten van Nederland en een memberarea.

Zelf vinden we vooral dat het thema #energietransitie en #klimaatverandering ons allemaal raakt. En dat iedereen recht heeft op goede en duidelijke informatie hierover. En dat het alleen daarom al een fantastisch project is om aan mee te mogen werken.  

#energietransitie #klimaatverandering #nieuweenergie #aardwarmte #SCAN

 

Meer projecten bekijken? Lees meer over onze bijdrage aan de CO2 reductie op rotterdamccus.nl..

mvi rendement

Veel gemeenten in Nederland worstelen met de vraag hoe zij hun inkoopmedewerkers ertoe kunnen aanzetten om zo duurzaam mogelijk in te kopen. Vaak is de awareness en kennis van de gemiddelde medewerker over duurzaam inkopen beperkt.

De gemeente Zutphen klopte bij Buro Jung en FBI design – de Made in Haarlem groep – aan met een soortgelijke vraag: hoe zorgen we ervoor dat onze inkoopmedewerkers Maatschappelijk Verantwoord inkopen? Na een middelenvrije brainstorm is na lang wikken besloten om een digitale tool te gaan bouwen. De software neemt de gebruiker mee door de domeinen die Zutphen hanteert in haar beleid: sociaal, lokaal en duurzaam.

De tool is dan ook het resultaat van een intensieve samenwerking tussen de drie partijen. De omzetting van een complex inkoopproces naar een digitale beslistool brengt een flink aantal inhoudelijke vraagstukken met zich mee. Voor de gebruiker betekent het eindresultaat dat Maatschappelijk Verantwoord Inkopen veel gemakkelijker wordt, je doorloopt de tool en afhankelijk van gemaakte keuzes rolt er een advies uit hoe verder te handelen. Een deel van het onderzoeksproces al is uitgevoerd voordat dit bij de beslissers ter beoordeling wordt voorgelegd, als dat al nodig is.                       Mooie bijvangst voor de organisatie zelf is dat er inzicht en overzicht wordt gecreëerd in de relatief kleine uitgaven die gezamenlijk een flink bedrag belopen.

Technisch gezien was de aanpak van dit project anders dan anders. De tool is REACT gebouwd waardoor de software ook offline te gebruiken is. We hebben veel aandacht besteed aan User Interface, architectuur en heldere informatiestructuur, slimme gebruikersaccount oplossingen gebruikt en voortdurend gecheckt op performance.

De software is modulair aan te passen voor afnemers die ook andere domeinen in hun inkoopproces betrekken.

Een demo van de software is te bekijken via mvi-rendement.nl . Als je vragen hebt over deze software of interesse in een demo, neem dan contact met ons op. We vertellen je graag meer.

#software #webapplicatie #webbased #automatisering #inkoop #mvi #rendement

 

WhatsApp Stuur ons een bericht